Saturday, November 20, 2004

Kantis vaihtoon

Suunnittelemani rauhallinen lauantai, televisio ilta kotona, yksin, epäonnistui. En kykene siihen. Olen vaihtanut kantabaariani, tunnesyistä sekä käytännönsyistä. Entinen kantikseni viehätti minua alussa tyhjyydellään ja hiljaisuudellaan. Ei musiikkia, isoja pihvejä ja sympaattinen omistajapariskunta. Nykyisin omistajavaihdoksien jälkeen tilalle on tullut karaoke, halpa kalja ja jumalaton meteli. Uudessa kantabaarissa ei saa pihvejä ja musiikki on aika kovalla mutta toisaalta siellä ei käy kukaan. Eikä käynyt lauantainakaan. Minunkaan ei pitänyt yhtä kahta olutta pidempää viipyä mutta eräs vanhempi herrasmies toivoi että pelaisimme biljardia. No toki, pari kevyttä voittoa piristää iltaa varmasti. Esittäydyimme, pelasimme, voitin. Jatkoimme pelaamista ja jutustelua.

- "Oletko sä rasisti ?"
- "En tietääkseni, kuinka niin ?"
- "Eiku mä vaan aattelin."

Ihmettelin hetken omituista kysymystä koska emme puhuneet mitään sinnepäinkään jotta sen olisi jotenkin voinut johtaa keskustelusta.

- "Etsä sitten kuminalli ole ?"
- "Siis mikä?"
- "Kuminalli"

Pysähdyin miettimään että mikä ihme se on. Ei mitään hajua. Ei aavistustakaan.

- "Etkö sä osaa sananmuunnoksia?"

Mietin lisää, tein muunnoksen ja häkellyin.

Minun olisi pitänyt tajuta jo ensimmäisen pelin aikana kun herra kertoi henkilökunnalle, jotka hän tunsi kaikki, käyneensä päivän aikana vermossa raveissa ja "homppelisaunassa". Minä luulin sitä sisäpiirivitsiksi.

Itse pidän kovasti vaaleanpunaisista kauluspaidoista mutta ilmeisesti jonkinlaista harkintaa voisi käyttää.

Menin kotiin. Yksin.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home