Saturday, October 16, 2004

Mitä tapahtui ?

Otin taksin kotiin ja avasin kaljan. Muutto oli raskas, kädet ja jalat tärisee.
Kämppä on tyhjä, kaikki Katin tavarat on poissa ja seinissä näkyy kaappien hahmoja paskaraitoina. Olen vuosia elänyt hoidettavana, minusta on aina joku pitänyt huolta. Tiskit ja pyykit ovat löytäneet tiensä koneeseen kuin itsestään vain vetoamalla työkiireisiin. Minulle on usein vakuuteltu että roskat kävelevät itsestään ulos kun sen aika on. Joopa-joo, ei ne sieltä mihinkään lähde vaikka kuinka komentaisi.

Olen ollut jo yli viisi tuntia ilman telkkaria. Stereot ja telkkari lähti Katin mukaan sekä niille tarkoitettu kaappi. Sanotaan että ihminen on sitä miltä koti näyttää. Tai en tiedä sanotaanko niin mutta hyvin voisi sanoa. Minun kotini on tyhjä ja likainen. Haluaisin mennä sohvalle makaamaan ja tuijotella lasittunein silmin telkkaria. Mutta sohva on täys minun kaapista purettuja tavaroita eikä sitä telkkaria vieläkään ole. Onneksi omistan tietokoneen.
Lupaan itselleni käsi sydämellä että jos huomenna siivoan ja kokoan itseni, annan luvan ostaa maanantaina uuden telkkarin. Pienen. Mutta kaukosäätimellä.

Jokaisessa miehessä asuu pieni nainen sisällä ja katsoin parhaaksi kaivaa hänet esille. Syvällä se oli mutta sain pinnistettyä listan asioista jotka minun pitää tehdä automaattisesti, aina.

- Tiskikoneen tyhjennys
- Tiskikoneen täyttö
- Roskat, siivoaminen, pyykkäys, kuivattelu
- Hellan pesu metallisella tyynyllä
- Kukkien kastelu ja ikkunoiden pesu
- Petaus ja valojen sammuttaminen
- Koota kauppalista itse
- Ostaa vessapaperia
- Lakanoiden vaihto

Onneksi omistan parisängyn sillä jos vuodevaatteet pitää vaihtaa kerran viikossa niin voin hyvin nukkua viikon vasemmalla puolella ja viikon oikealla puolella sänkyä ja sitten vasta vaihtaa.
Hah, viisas pääsee vähemmällä.

Selvitettävien asioiden listalla seuraavaa:
- Pitääkö juustohöylä pestä joka käyttökerran jälkeen
- Säästääkö sama voiveitsi tiskiä
- Milloin uuni pestään
- Kuinka kauan voipurkki voi todellisuudessa lojua pöydällä

Hyviä puolia yksin asumisessa:
- Ei tarvitse käyttää bioastiaa
- WC ei ole koskaan varattu
- Kaikki posti on minulle
- Tavaroiden järjestys pysyy samana vaikka poistuisinki kotoa


0 Comments:

Post a Comment

<< Home